Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki Ośrodek Pomocy Społecznej w Jarocinie

Nabór na stanowisko Kierownika w Klubie "Senior+"

Utworzono dnia 23.04.2024

OGŁOSZENIE O NABORZE

NA WOLNE STANOWISKO PRACY

Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Jarocinie

37-405 Jarocin, Jarocin 113

OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO PRACY

KIEROWNIK W KLUBIE „SENIOR +” - OPIEKUN

 

  1. Określenie stanowiska pracy:

Kierownik w Klubie „Senior +” w Szyperkach – opiekun.

Kierownik Klubu „Senior+” bezpośrednio podlegać będzie kierownikowi Ośrodka Pomocy Społecznej w Jarocinie.

  1. Wymagania w stosunku do kandydata:

Wymaganie niezbędne:

  1. Wykształcenie wyższe;
  2. Staż pracy 5 lat, w tym co najmniej 3 letni w pomocy społecznej;
  3. Specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej zgodnie z art.122 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej ( Dz. U. z 2021 r. poz . 2268, z późn. zm.);
  4. Obywatelstwo polskie;
  5. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  6. Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane                            z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  7. Nieposzlakowana opinia;
  8. Stan zdrowia umożliwiający wykonywanie pracy na stanowisku kierowniczym.

Wymagania dodatkowe:

  1. Umiejętność kierowania zespołem ludzi;
  2. Znajomość specyfiki pracy z osobami starszymi, chorymi, niepełnosprawnymi;
  3. Umiejętność obsługi urządzeń biurowych;
  4. Znajomość przepisów ustaw: o pomocy społecznej, o osobach starszych, o samorządzie gminnym, o finansach publicznych, o pracownikach samorządowych, kodeks pracy;
  5. Wysoka kultura osobista, kreatywność, samodzielność, odpowiedzialność, odporność na stres, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, dobra organizacja pracy;
  6. Znajomość zagadnień merytorycznych związanych usługami opiekuńczymi, działalnością rekreacyjną i kulturalno-oświatową dla osób starszych;
  7. Prawo jazdy kat. B.

III. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

  1. Kierowanie działalnością Klubu Senior+ oraz reprezentowanie go na zewnątrz.
  2. Prowadzenie zajęć z pensjonariuszami, zgodnie z harmonogramem pracy Klubu „Senior+”.
  3. Ustalanie i realizacja rocznego planu finansowego Klubu „Senior+”.
  4. Opracowanie wymaganych przepisami prawa dokumentów dotyczących funkcjonowania Klubu Senior+ i prowadzenie dokumentacji.
  5. Organizowanie, koordynowanie i promowanie bieżącej działalności Klubu „Senior+”.
  6. Prowadzenie postępowania proceduralnego związanego z procesem rekrutacji.
  7. Współpraca z Wojewodą Podkarpackim, Kierownikiem OPS w Jarocinie i innymi podmiotami w zakresie integracji i aktywizacji osób starszych.
  8. Nadzór merytoryczny nad pracą pracowników i prowadzenie dokumentacji pracowniczej.
  9. Racjonalne gospodarowanie funduszami i składnikami majątku pozostającymi
    w dyspozycji Klubu, oraz odpowiedzialność za majątek Klubu „Senior+”.
  10. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Kierownika OPS lub inne uprawnione osoby.
  11. Tworzenie warunków sprzyjających samorealizacji oraz wykorzystania wiedzy                            i umiejętności osób starszych, pensjonariuszy Klubu „Senior+”.
  12. Dbanie o bezpieczeństwo i zdrowie pensjonariuszy Klubu „Senior+”.
  13. Dbanie o prawidłowe prowadzenie i zabezpieczenie potrzeb pensjonariuszy Klubu „Senior+”.
  14. Diagnozowanie i monitorowanie poziomu zaspokajania potrzeb pensjonariuszy Klubu „Senior+”.

IV. Informacja o warunkach pracy

Pomieszczenie przeznaczone dla stanowiska objętego naborem spełnia wymogi określone przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy. Stanowisko mieści się w budynku Klubu Senior+, Szyperki 59B, 37-405 Jarocin, parter. Praca administracyjno-biurowa, praca z osobami starszymi, chorymi, niepełnosprawnymi.

Umowa o pracę zostanie podpisana z Kierownikiem OPS w Jarocinie w wymiarze ½ etatu – w podziale 1/16 etatu stanowisko kierownika, 7/16 etatu stanowisko opiekuna.

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej                                    i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.

V. Wymagane dokumenty:

  1. Kwestionariusz osobowy – załącznik nr 1;
  2. List motywacyjny;
  3. Życiorys - Curriculum Vitae powinien zawierać oświadczenie następującej treści:  ,,Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych                                   w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z art. 6 ust 1 lit A RODO z dnia 27 kwietnia 2016 r. ( Dz. U. UE.L. 2016, poz. 119.1)”;
  4. Kserokopia świadectw pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność                                        z oryginałem);
  5. Kserokopia dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz kwalifikacje (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
  6. Kserokopia zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
  7. Kserokopia orzeczenia o stopniu niepełnosprawności w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia
    21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 poz. 530);
  8. Oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe - wzór załącznik nr 2;
  9. Oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych                             i korzystaniu z pełni praw publicznych - wzór załącznik nr 2;
  10. Oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na danym stanowisku – wzór załącznik nr 2.
  11. Klauzula informacyjna dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie – wzór załącznik nr 3.

Kwestionariusz osobowy oraz wszystkie oświadczenia powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem.

Oryginały dokumentów o których mowa w pkt 4-6 należy przedłożyć do wglądu w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej kandydata.

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów.

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w Ośrodku Pomocy Społecznej w Jarocinie (pokój nr 1) lub pocztą na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Jarocinie, Jarocin 113, 37 – 405 Jarocin w terminie do dnia 30 kwietnia 2024 r. do godz. 1500 (decyduje data wpływu do Ośrodka) Oferta powinna być złożona w zamkniętej kopercie opisanej w następujący sposób: ,,Nabór na stanowisko Kierownika w Klubie Senior+-opiekuna”. Nie ma możliwości przesyłania ofert drogą elektroniczną.

 VII. Dodatkowe informacje:

  1. Oferty, które wpłyną po upływie ustalonego terminu nie będą rozpatrywane.
  2. Osoby, które spełnią wymogi formalne poinformowane zostaną telefonicznie
    o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
  3. Przesłane dokumenty nie podlegają zwrotowi.
  4. Wyniki naboru na w/w stanowisko zostaną upowszechnione na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Ośrodka Pomocy Społecznej w Jarocinie, oraz na tablicy informacyjnej Ośrodka Pomocy Społecznej w Jarocinie.
  5. Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Jarocinie zastrzega sobie prawo do odwołania naboru bez podania przyczyny.
  6. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu  15 8713145.

ZAŁĄCZNIKI:

załącznik nr 2

Utworzono dnia 20.02.2024, 07:41

załącznik nr 3

Utworzono dnia 20.02.2024, 07:41

załącznik nr 1

Utworzono dnia 20.02.2024, 07:41

Kalendarium

Rok wcześniej Miesiąc wcześniej
Kwiecień 2024
Miesiąc później Rok później
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Działania informacyjne dotyczące dotacji ze środków budżetu Państwa

Dofinansowanie dotyczy realizacji rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu” na rok 2024, w ramach którego realizowane jest wsparcie z pomocy społecznej w postaci dożywiania dzieci w stołówkach szkolnych, świadczenia pieniężnego na zakup posiłku lub żywności oraz wsparcia materialnego w postaci bonów towarowych realizowanych w sklepach.

Działania informacyjne dotyczące dotacji ze środków budżetu Państwa

Asystent Osobisty Osoby z Niepełnosprawnością – edycja 2024 w Gminie Jarocin

Ośrodek Pomocy Społecznej w Jarocinie w ramach środków pochodzących z Funduszu Solidarnościowego realizuje na terenie Gminy Jarocin Program Asystent Osobisty Osoby z  Niepełnosprawnością – edycja 2024. Na realizację resortowego programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej Gmina Jarocin otrzymała kwotę w wysokości 40 430,00 zł.

Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym. Adresatami Programu są dzieci do ukończenia 16.  roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności jak również osoby posiadające umiarkowany lub znaczny stopnień niepełnosprawności. Usługi świadczone w ramach Programu są bezpłatne i ściśle dostosowane do potrzeb osoby z niepełnosprawnością. Usługi asystencji osobistej polegają na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością w różnych sferach życia, w tym:

  1. wsparcia uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym w utrzymaniu higieny osobistej,
  2. wsparcia uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról  w rodzinie,
  3. wsparcia uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania,
  4. wsparcia uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem

Podstawą prawną Programu jest art. 7 ust. 5 oraz art. 13 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Funduszu Solidarnościowym (Dz. U. z 2023 r. poz.  647z późn.zm).